We keep talking about the shoulders! How much we carry on our backs and shoulders, all the tensions and worries of life. The first man known to carry the weight of the world on his shoulders was of course- Atlas! 
But underneath the shoulder hides a different place… Oasis, someplace to cuddle and rest, warm, moist at times, where we can be the ones who lean- The Armpit.
 
The armpit has a nasty reputation. It’s a shame because it has good intentions.
It is a junction joining the executive arm and the rest of the body. It is the crossroads of blood supply, nerves, muscles and fascia. 
It is a mystery, let us now reveal.
 
It is recommended to wear sleeves to class.
 
Mor Bergman - 
 
Dancer, Teacher and Osteopath D.o. 
I first started dancing in my Mom’s belly, and since then I dance, practice movement methods and styles, including CI for more than 10 years now. I hope I will never stop. 
As a performer I worked with choreographers from Israel and abroad. For the past few years now I have collaborated with Tali Zavilevich on Improvisation and Contact based multidisciplinary performances.
I am an anatomy-nerd, as such I observe the multiple possibilities of movement through the modalities of Biomechanics, Tissue tension (Fascia), neurologic,  functional and physiologic functions of the body. And how those affect our mind, Our dance partners and the space surrounding us.
In class I combine anatomy visualisation, somatic and movement research, body-work and contact improvisation application.
IMG_0008.jpg

השיעור על בית השחי

 

כל הזמן מדברים על השכם, כמה שאנחנו סוחבים עליה, את כל המשאות, הלחצים. הראשון היה אטלס שסחב על שכמו את העולם כולו ואנחנו אחריו, כורעים תחת העומס.

אבל מתחת לשכמה מסתתר מקום אחר… נווה מדבר, מקום שאפשר להתחפר ולנוח בו, חמים ולח לפרקים, מקום שמאפשר להישען בעצמנו - בית השחי.

 

בית השחי פיתח מוניטין קצת מסריח אבל הוא כולו עם כוונות טובות - צומת חשובה בין הזרוע המבצעת לשאר הגוף, דרכה שזורים כל הדרכים של הגוף כמו דרך המשי מסין עד לאירופה. כלי דם ועצבים, שרירים וגם הפאשיה מהזרועות ומהצוואר ומהצלעות מצטלבת שם.

נסתרות דרכי השחי, נגלה אותן לאט.

 

מומלץ להגיע לשיעור עם שרוולים.

 
מור ברגמן - 
 
רקדנית, מורה למחול עכשווי, קונטקט ופילאטיס, אוסטאופתית D.o בוגרת וינגייט.
התחלתי לרקוד בבטן של אמא שלי, ומאז בכל מיני מסגרות וסגנונות ועד היום, מתוכן למעלה מ-10 שנים של תרגול קונטקט אימפרו, ומקווה שלא אפסיק לעולם.
כפרפורמרית עבדתי והופעתי עם כוריאוגרפים מהארץ ומהעולם, בשנים האחרונות משתתפת במופעים מבוססי אימפרוביזציה וקונטקט של טלי זבילביץ', שם כיף לנו לחקור את הרבדים העמוקים של הגוף המבעבע והנע יחד במרחב. 
במסגרת היותי חנונית אנטומיה אני אוהבת להתבונן באפשרויות האינסופיות של הריקוד דרך מודלים ביומכניים, נוירולוגיים, מתחים פאשיאליים, שימושים פונקציונליים ופיזיולוגיים של הפלא המשמש אותנו ביומיום- הגוף שלנו, ואיך כל אלו משפיעים על הנפש שלנו, על הפרנטרים שלנו לריקוד ועל המרחב כולו- הג'אם, הרחוב, העולם.
בשיעורים שלי אני משלבת ויזואליזציה של מבנים אנטומיים, מחקר תנועתי-סומטי ועבודת Body-work, ויישום בריקוד קונטקט.