סווטה בירד
Sveta Bird
היא רקדנית מקצועית, פרפורמרית, כוריאוגרפית, מורה למחול, מארגנת פסטיבלים וסדנאות של קונטקט אימפרוביזציה. מטפלת מוסמכת במסג׳ תאילנדי מטעם בית ספר Chiand Mai (תאילנד). עוסקת במחול למעלה מ-30 שנה. ב-19 השנים האחרונות היא חוקרת קונטקט אימפרוביזציה ביחס לתירגולים גופניים אחרים המכוונים לאיזון גוף-נפש-נשמה.
is a professional dancer, performer, choreographer, dance teacher, organizer of festivals and workshops on CI and everything around CI. Certified massage therapist of Chiand Mai school (Thailand). She is dancing more than 30 years. Last 19 years she has been living in exploring Contact Improvisation and
other body-oriented practices which align Body-Mind-Soul
of movement.
אימננטי טרנסצנדנטי בקונטקט אימפרוביזציה
מזה שנים רבות עבורי שקונטקט אימפרוביזציה אינו רק באזור של "פיזיקה". עם זאת, הריקוד שלי לא הפך פחות פיזי, טכני או דינאמי, אלא פשוט התחלתי להיכנס לריקוד דרך דלת שונה ואני רוצה להזמין אתכם להיכנס איתי בדלת הזו. זו הדלת שבה קשה לקבוע מה קורה עכשיו - הפיזיקה של הגוף או התודעה, זה המקום שבו הגבולות בין מושגים אלו מטושטשים, הגוף והנפש נעים באותה מהירות וע״כ קשה לתת לזה שם, כיון שאין ביניהם חיכוך.
תיאור זה של שיעור קונטקט אימפרוביזציה כנראה יבלבל אתכם. סביר להניח שלא תבינו ממנו הרבה וזה נפלא, זו ההתחלה, זה המקום שבו נוכל להיפגש ולהמשיך הלאה.
For many years now, contact improvisation has left the zone of “only physics” for me. At the same time, my dance has not become less physical, technical and dynamic. I just started entering dance through another door and I want to invite you to enter through this door with me.
This is the door where it is difficult to determine what is happening now - the physics of the body or the mind, this is the place where the boundaries between these concepts are blurred, and the body and mind move at the same speed and therefore it is difficult to give it a name, since there is no friction between them.
This description of a contact improvisation class will, of course, confuse you and you most likely you will not understand much. And this is wonderful, this is the beginning, this is the place where we can meet and go further.
דניאל רם
Daniel Ram
מצבי צבירה - בין מצבי צבירה ושחרור לכדישכלול התנועה והנוכחות.
בין מצבי צבירה ושחרור של אנרגיה ותנועה, נתאמן באיסוף ושליחת העוצמה הרכה והעצימה של מה שאנו באים עימו במגע. נלמד כיצד זה פועל במסגרת גופנו בשרוולי התנועה, ובריקוד המשותף עם הפרטנר\ים והמסתורין הגדול. נעזר בתרגולים פשוטים בדגש סומטי וביו-מכני מעולם היוגה-תרפיה, אומנויות הלחימה וטכניקת ריליס.
States of Matter - From States of accumulation and Release
to Enhancing Movement and Presence
Between states of accumulation and the release of energy and movement, we will practice harnessing and transmitting the soft yet powerful intensity of our interactions. We will explore how this dynamic functions within our bodies, through the pathways of movement, and in the shared dance with partners within the greater mystery. Utilizing simple exercises with a focus on somatics and biomechanics, we will draw from the disciplines of yoga therapy, martial arts, and release technique.
-
אני דניאל, גבר שגילה שמותר לו לרקוד. בעל תואר ראשון במחול וחיבה גדולה לגלידה. שואב השראה מתרבות יפן והר הכרמל. רקדתי בפסטיבל ישראל, ביבשות נוספות ומול אחיינים שלי. מפיק הפודקאסט 'גוף ידע' -, מייסד MoveMen - סדנאות תנועה לגברים, חוקר ומלמד בשדה הקונטקט אימפרוביזציה.
ובפורמלי:
התגוררתי, תרגלתי ולימדתי יוגה תרפיה כשנתיים במרכז יוגה ואשרם ותיק בצפון הודו. בוגר התוכנית הדו-שנתית בסדנה להכשרת רקדני קונטקט אימפרוביזציה, אלתור ופרפורמנס Bewegungs Art, פרייבורג, גרמניה. בעל תואר ראשון במחול מהאקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים.
בעשור האחרון, לומד ומתרגל ׳זן בודהיזם׳ במסירות.
מנהל בית מלאכה תעשייתי לאטימה מכנית שסבי הקים לפני 64 שנה בקרית ביאליק.
I am Daniel, a man who discovered he is allowed to dance. I hold a bachelor's degree in dance and have a great desire for ice cream. I'm mainly made out of olive oil. I draw inspiration from Japanese culture and Mount Carmel. I have danced at the Israel Festival, on other continents, and in front of my nieces and nephews. I produce the podcast 'Body Knowledge' and founded ‘MoveMen’ - movement workshops for men, researching and teaching in the field of contact improvisation.
Formally:
I lived, practiced, and taught yoga therapy for two years at an established yoga center and ashram in northern India.
I graduated from the two-year program at Bewegungs Art, Freiburg, Germany, for training contact improvisation dancers, improvisation, and performance. I hold a bachelor's degree in dance from the Jerusalem Academy of Music and Dance.
For the past decade, I have been devotedly studying and practicing Zen Buddhism.
I manage an industrial workshop for mechanical sealing that my grandfather founded 64 years ago in Kiryat Bialik.
This class is an opportunity to explore the physicality of attention. From principles and respecting who we are, we will delve into questions such as: How can we dance taking safe risks ? How do we organize ourselves to navigate the stream of contact ? How can we expand time while traveling together across different levels ? How can touch create an effortless space of interaction where we communicate, play, and surprise each other? How can we move away from merely performing lifts, and instead, start co-creating and being danced by clear, safe, and fluid contact?
דפנה המנדינגר
תאור שיעור
איך אני קוראת דרך המגע את הכיוונים אליהם אנחנו יכולים להתגלגל, לעוף וליפול יחד?
מה עוזר לחושים שלי להיות ערים למידע המגיע מבחוץ, ולהגיב בזמן אמת למפגש, בלי לדעת לאן אנחנו הולכים? כיצד אני מאפשרת לגוף שלי להיות גם רך וזמין לתנועה מבחוץ, וגם פעיל ודינאמי להניע אותי במרחב?
בסדנה נתחמם דרך הרבה מפגש עם הרצפה – זחילות, גלגולים, היפוכים, בנייה של בסיסים לתמיכה בגוף, השענות, תנועה ומומנטום, ונחזק את תפיסת המשקל של הגוף. כל זה בכדי להגיע ערים למפגש בגוף עם פרטנרים אחרים.
How do I read through touch the directions in which we can roll, fly and fall together?
What helps my senses to be alert to information coming from the outside, and to respond in real time to the changing encounters, without knowing where we are going? How do I allow my body to be both soft, and available for input from the outside, as well as active and dynamic to move me in space?
In the workshop we will warm up through a lot of contact with the floor - crawling, rolling, inversions, building bases to support the body, supports from inside and outside, movement and momentum, and we will strengthen the perception of the body's weight. All this in order to arrive ready and open for meeting other partners in a shared movement.
-
מאז ומתמיד אהבתי והתרגשתי מאוד מגופים ותנועה ומהיחסים בין מה שאנו חשים, מה שאנו עושים ואיך שאנו מרגישים. אני מלמדת, מפיקה, מופיעה ומנחה מתוך השפות של הקונטקט אימפרוביזציה, הריליס, אילתור לבמה, BMC, קרניוסקרל, אקרובטיקה ועוד, ומשתמשת בכל המשאבים והניסיון שלי להכיר ככל האפשר בחוויה האנושית, דרך מגע ותנועה. מנהלת ומנחה תכניות מחול שנתיות למבוגרים, מלווה תהליכי יצירה, מטפלת במגע בקרניוסקרל וסטודנטית לתואר שני בחדשנות אומנותית. אני מתעניינת במנעד שבין הצורה לחוסר הצורה, בין המובנה, הבהיר, המתוכנן והמדויק, לבין המפורק, האינסופי, הלא ידוע... בשיעורים שלי אני נותנת כלים להרחבת האפשרויות התנועתיות והבחירה בתוך האילתור, ודרכים לגעת ולהקשיב, דרך הגוף, האחד לשנייה, ולמרחב שאנו נפגשים בתוכו.
עידו צדר
Edo Ceder
טונוס שרירים, טון גוף, טון במחול
טונוס שריר מתייחס להתכווצות מתמשכת ופסיבית חלקית של השרירים, או להתנגדות של השריר למתיחה פסיבית במצב מנוחה. טונוס השריר מושפע ממגוון גורמים, כולל מטען גנטי, מזג, דפוסי התנהגות, ומצבים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים. המצב הרגשי שלנו משפיע באופן משמעותי על טונוס השרירים הבסיסי הזה. לדוגמה, כאשר אנו רגועים, טונוס השרירים הכללי שלנו נוטה להיות נמוך יותר, מה שמבטא מצב של מנוחה ונינוחות. לעומת זאת, כאשר אנו חרדים, השרירים שלנו מתוחים יותר, מה שמגביר את הטונוס כהכנה לפעולה פוטנציאלית—תגובה אבולוציונית לסכנה נתפסת. בקונטקט אימפרוביזציה (CI), ההבדלים בטונוס השרירים בין בני זוג הופכים להיות בולטים עוד יותר. ייתכן שנמצא את עצמנו במצב הגנתי—חשים לא במקום, מודאגים מיכולותינו עם שותף מסוים, או מונעים על ידי שאפתנות יתר להצטיין בתנועה מסוימת. לחילופין, ייתכן שנהיה מצברוח משחקי קל טונוס, או מצברוח סומטי קשוב ואיטי. כל אחד מהמצבים הללו משתקף בטונוס השרירים הכללי שלנו, מה שמשפיע על איכות התנועה והביטוי שלנו. במהלך השיעור נחקור את טונוס השרירים הבסיסי שלנו ונרחיב את הטווח כדי לשפר את מיומנויות הריקוד שלנו. נחקור דרכים לשנות את טונוס השרירים באמצעות מיקוד מנטלי וסוגי תרגול ריקוד שונים. ההשראה לשיעור הזה מגיעה ממחקריו של כריס אייקן על פיזיולוגיה של טונוס שרירים ומהתרגיל של ז’אק לקוק על “7 רמות של מתח”. על ידי הבנה ושינוי של טונוס השרירים שלנו, נוכל להשיג שליטה רבה יותר על התנועות שלנו ולהעמיק את הפוטנציאל הביטויי שלנו במחול.
Muscle Tone, Body Tone, Dance Tone
Muscle tone refers to the continuous and passive partial contraction of muscles, or the muscle’s resistance to passive stretch during the resting state. It is influenced by various factors, including genetic makeup, temperament, behavioral patterns, and both physiological and psychological states. Our mood significantly impacts this baseline tone. For instance, when we’re relaxed, our general muscle tone tends to be lower, reflecting a state of rest and ease. Conversely, when we’re anxious, our muscles naturally tense up, increasing tone to prepare the body for potential action—an evolutionary response to perceived danger. In Contact Improvisation (CI), these variations in muscle tone between partners become even more pronounced. We might find ourselves on the defensive—feeling out of place, worried about our skills with a particular partner, or driven by ambition to excel in a specific movement. Alternatively, we might adopt a playful or deeply somatic approach, moving slowly and with heightened awareness. Each of these states is mirrored in our general muscle tone, shaping the quality and expression of our movements. In this class, we will explore our default muscle tone and expand our range to enhance our dance skills. We will experiment with altering muscle tone through mental focus and various dance scores. This exploration is inspired by Chris Aiken’s research into the physiology of muscle tones and Jacques Lecoq’s “7 Levels of Tension” exercise. By understanding and manipulating our muscle tone, we can gain greater control over our movements and deepen our expressive potential in dance.
-
מורה למחול וכוריאוגרף עם תשוקה עמוקה לתנועה סומטית ואימפרוביזציה. מאז 2012 אני מלמד קונטקט אימפרוביזציה, כמו גם ואימפרוביזציה ואמנות המופע בסטודיו נעים בתל אביב, ובפסטיבלים בארץ ובעולם. המסע שלי במחול התחיל ב-1999, יחד עם לימודי פסיכולוגיה ושיטת גרינברג, כמו גם ההכשרה שלי באומנויות לחימה (ג’וג’יטסו). היה לי הכבוד להופיע וללמד ברחבי העולם, כולל בניו יורק, גרמניה וסין. עבודתי זכתה להכרה, כמו סקירה בניו יורק טיימס ופרסים בתחרויות כוריאוגרפיה. כחבר בעמותת הקונטקט אימפרוביזציה הישראלית ועמותת הכוריאוגרפים, אני מחויב עמוקות לחקר החיבורים בין תנועה, טכנולוגיה ורווחה דרך הסטארט-אפ שלי, Anicca. כיום אני מסיים את התואר השני שלי במחול (M.Dance).
A dedicated dance teacher and choreographer with a deep passion for somatic movement and improvisation. Since 2012, I have been teaching Contact Improvisation and Improvisation and Performance at Naim Studio in Tel Aviv. My journey in dance began in 1999, influenced by my background in psychology (BA) and the Grinberg Method, as well as my martial arts training (2nd-degree black belt in Jujitsu). I have had the privilege to perform and teach internationally, including in New York, Germany, and China. My work has earned recognition, such as a review in the New York Times and awards at choreography competitions. As a member of the Israel Contact Improvisation Association and the Choreographers Association, I am deeply committed to exploring the intersections of movement, technology, and well-being through my startup, Anicca. Currently, I am completing my M.Dance degree, with my final piece receiving appreciation from my mentors.
מיכל שטרנבך
Michal Sternbach
למצוא את השקט בחוסר היציבות
במהלך הסדנה נתמקד ביציבות בתוך החוסר יציבות, ונחקור את השקט והעוגנים שבמקומות הלא יציבים. דרך התמקדות במושג "Small Dance" של סטיב פקסטון, נבחן מהי יציבות מיטיבה. נתבונן בחלקים היציבים והמייצבים של הגוף ובחלקים שמאפשרים תנועה. נבדוק כיצד שהייה משותפת במקומות לכאורה לא יציבים מאפשרת חופש תנועה ושחרור מדפוסי תנועה מוכרים.
בעבודתי כמטפלת בתנועה אני משתמשת במשך שנים באביזר שנקרא 'שמיכה שיתופית', העשוי מבד אלסטי גדול. בשנים האחרונות אני משלבת את העבודה עם הבד גם בסטודיו, והאפשרויות שמתגלות עם האביזר הן מרתקות. במהלך הסדנה נתנסה בעבודה עם הבד בטריו ובקבוצות, ונחקור כיצד הריקוד המשותף משתנה כאשר הוא נע עם הזכרון הגופני שהבד מותיר על כל גוף.
“Finding the stillnes in the unstability”
In the workshop, we will focus on stability within instability, exploring the calm and anchors in unstable places. By zooming in on the concept of "Small Dance" by Steve Paxton, we will examine what beneficial stability is. We will observe the stable and stabilizing parts of the body and the parts that allow movement. We will explore how shared presence in seemingly unstable places allows freedom of movement and liberation from familiar movement patterns.
In my work as a movement therapist, I have been using for years an accessory called a 'collaborative blanket' made of large elastic fabric. In recent years, I have been incorporating the work with the fabric in the studio as well, and the possibilities it reveals are fascinating. We will experiment with the fabric in trio and group work and see what happens to the shared dance as it moves with the bodily memory that the fabric leaves
-
לפני 15 שנה נחשפתי לעולם הקונטקט אימפרוביזציה, ומאז הוא חלק מרכזי בחיי. עקרונות הקשב לעצמי ולאחר, והחיבור המודע לגוף, מלווים אותי כמורה וכמטפלת במגע ותנועה. למדתי בתוכנית התלת-שנתית של דניה אלרז והמשכתי ללמוד ממורים נוספים בארץ ובעולם.
העמקתי גם בתנועה ההתפתחותית של ברטנייף, שמסייעת לי להבין את הקשרים הפנימיים בגוף והשפעתם על שינוי תבניות תנועה ורגש. במהלך לימודי תואר ראשון באקדמיה למחול, רכשתי כלים מעשירים נוספים שמלווים אותי בהוראה ובריקוד.
השלמתי תואר שני בטיפול בתנועה. בנוסף, אני מטפלת בשיטת אילן לב ובתהליך הכשרה לטיפול בטראומה בגישת Somatic Experience.
אני מאמינה ביצירת מרחב בו מושגים כמו 'הרפיה,' 'גבולות' ו'נוכחות' מקבלים משמעות חיה דרך הגוף.
Fifteen years ago, I was introduced to Contact Improvisation, a central practice in my life. The principles of listening to oneself and others, and mindful connection to the body, guide me as both a teacher and a movement therapist. I trained in Dania Elraz’s three-year program and continued learning from other teachers in Israel and abroad.
I also delved into Bartenieff’s Developmental Movement, which helps me understand internal body connections and their impact on shifting movement and emotional patterns. During my bachelor’s degree in dance, I acquired additional tools from these fields.
I completed a master’s degree in Dance Therapy, specializing in Authentic Movement, and am also trained in the Ilan Lev Method. I am currently training in trauma therapy through Somatic Experience.
I believe in creating a space where concepts like relaxation, boundaries, and presence come to life through the body.
נעה דר
noa dar
אמנית רב תחומית, פרפורמרית ומורה למחול. מתגוררת בכליל שבגליל. מגיל צעיר נועה עוסקת במחול, במגוון טכניקות של תנועה ומחקר תנועתי. את הקונטקט אימפרוביזציה פגשה לראשונה בשנת 2003 ומאז חיה, מתרגלת וחוקרת את דרכיו הנסתרות. בוגרת ביה"ס לתיאטרון חזותי בירושלים, בעלת תואר ראשון מהאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, מטפלת בשיטת אילן לב ופלדנקרייז. כיום נועה חברה ומופיעה באנסמבל "לשבת לקום", ובפרויקטים שונים של תנועה ופרפורמנס. עבודותיה הוצגו בפסטיבלים שונים כגון: פסטיבל זירת מחול, עונת התרבות-מתחת להר DOOK11 , V-DANCE, פסטיבל עכו ועוד. נועה מלמדת תנועה מעל 13 שנה באופן קבוע ומעבירה שיעורים וסדנאות מחול לכל הגילאים בעיקר סביב אלתור, קונטקט אימפרוביזציה, שכלול התנועה ותהליכי יצירה. מורה בצוות המורות של "סדנאות גילה" בית ספר לאומנויות הבמה לגיל הבוגר ופועלת במרחב הקהילתי בפרויקט "רקדן בקהילה". חברה בעמותת הקונטקט הישראלית משנת 2014, ולוקחת חלק בארגון והפקת פסטיבל ה'קונטקט אימפרוביזציה' הבינלאומי בישראל.
הדר גבע
Hadar Geva
לשחרר
משקל, המסה שלי שמושפעת מכוח המשיכה שנופלת אל מרכז הארץ. והכדור מסתובב ומסתובב על צירו במהירות מטורפת. איפה הציר שלי? אנחנו אוספים, מחזיקים שולטים. בשיעור נשמוט אל האדמה, נשחק עם מה שיש, נפנה מקום. ניפול אולי נעוף? הכל תלוי בכמה נצליח לשחרר.
letting go
Weight, my mass that is affected by the force of gravity that falls to the center of the earth. And the earth that spins and spins on its axis in incredible velocity. Where is my axis? and what is my relation to all that? We collect, hold and control. In class we will fall to the ground, play with what is there, and make room for us. Will we fall or fly? It all depends on how much we will agree to release.
-
מורה, רקדנית ויוצרת.
בהכשרתי אני בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותואר נוסף במחול ופדגוגיה של המחול.
המון שנים שמרכז העניין שלי הוא קונטקט אימפרוביזציה. מתרגלת נלהבת כבר מעל עשור ומלמדת ב6 שנים האחרונות וחברה בצוות המנהל של עמותת הקונטקט הישראלית.
כיום עיקר העיסוק שלי הוא הוראת מחול מגילאי 2-60. בבתי ספר ומסגרות שונות. מלמדת קונטקידס כ8 שנים ומלווה את איתי בהכשרות המורים ברחבי העולם. אני שואבת השראה ותמיכה מתרגולים שונים כמו: אקסיס סילבוס, יוגה, גאגא, עבודת רצפה ומחול עכשווי.
Teacher, dancer and choreograph
For many years the center of my interest is contact improvisation. An enthusiastic practitioner for over a decade and has been teaching for the past 6 years and is a member of the management team of the Israeli contact association.
Today, my main occupation is teaching dance from the ages of 2-60. in different schools and settings. In my training I have a bachelor's degree in behavioral sciences and an additional degree in dance and dance pedagogy.
I draw inspiration and support from various practices such as:
Axis Syllabus, yoga, gaga, floor work and contemporary dance.