Impro Summer Festival New one.jpg
 
P1060278_edited.jpg

מיכל שטרנבך

 

רוקדת ומלמדת קונטקט אימפרוביזציה מזה 15 שנה. מטפלת רגשית בתנועה ובשיטת אילן לב. 

בת זוג של רועי ואמא לתמרה וכרם שירה .

לאורך השנים אני מגלה את האפשרות  לפגוש את עצמי דרך הריקוד, ומוצאת איך באמצעות המפגש עם עוד גופים, סיפור חדש נרקם לו כל פעם מחדש. מאמינה ביצירת מרחב שבו אפשר להשתחרר, לצלול פנימה, להנות, לתת למחשבות להתנער מהגוף ולתת למושגים; 'הרפייה', 'גבולות' ו'נוכחות', תוקף ממשי וחי בגוף.

 

סדנא:

Ensemble Thinking
מעניין אותי לחקור אייך נוצר תדר משותף,קשוב ללא מילים, תחושה שקורה משהו אחר בזמן ובמרחב, שמוסכם על כולם, תחושה של שדה מגנטי בו כל גוף מושפע מגוף אחד.
אייך אפשר לזהות הצהרה/רעיון מסויים ולהצטרף אליו
אייך אפשר להצטרף למשהו קיים בלי לשנות את הנושא התנועתי, קומפוזיציוני שלו.
ואחרי שנוצר מבנה או שפה משותפת, מה קורה ברגע של הפירוק, של הפרעות שונות במרחב,  אייך מתוך ההיענות לשיבוש וההפרעה משהו חדש עשוי להתרחש.
השיעור יתחיל  בהתבוננות בסולו האישי שלי, משם נמשיך להתנסויות שונות יחד ולחוד ונסיים ב'במה נושמת' בה נתן לכל החומרים להתגלות בתוך האילתור הקבוצתי.

אביטל בר צורי - 

 

מטפלת בתנועה (MA), בעלת תעודת־הסמכה לניתוח ולאבחון תנועה על פי לאבאן וברטנייף, מבית ספר LIMS בארה"ב ותלמידה בתכנית ההכשרה של Somatic Experiencing.

מתרגלת ומלמדת קונטקט אימפרוביזציה ולמדה עם מורים רבים בארץ ובחו"ל. רקדה באנסמבל בבוסטון בהובלת אלי רוס, כמו כן מטפלת במגע ומלמדת פילאטיס.

מאמינה מאד בקשר שבין הגוף לנפש ובזה שלמידת דפוסי־התנועה שלנו והכרות עם דפוסים ששכחנו מאפשרת לייצר שינוי משמעותי בחיינו וכן לשכלל את התנועה שלנו.

IMG_20220513_140542.jpg

סדנא:

"לשמוט"-

בשנה האחרונה עוסקת רבות בשאלת השמיטה, הנפילה המוחלטת לתוך האדמה. מה יש בה בשמיטה שדורשת מאיתנו נוכחות מלאה? מה צריך להתממש במציאות על מנת שאוכל להרגיש בנוח לשמוט, לשחרר, ליפול? נדמה שכדי ליפול אני צריכה להחזיר לעצמי את תחושת הבעלות על הגוף שלי, להאמין שהוא יכול, לדעת מה הכוחות שבי ומנגד גם לדעת שבנפילה יש פוטנציאל צמיחה אינסופי.

 

בשלוש השעות שלנו נחקור יחד את הדרכים השונות לשמוט, לשחרר וליפול. נעבוד ביחד, בזוגות ובקבוצה בתוך סקורים הנוגעים בחוויה האנושית ביותר של הנפילה. 

 לנה פלד

רקדנית ומורה לריקוד. רוקדת כל חייה במסגרות שונות. רקדה בסדנה ובלהקת ורטיגו, שם פגשה את הקונטקט שמתרגלת ומלמדת מזה 13 שנים בארץ ובחו"ל. בשנים האחרונות מתרגלת וחוקרת את הטכניקה של אורלי פורטל. מלמדת קונטקט אימפרוביזציה ומחול עכשווי בדגש על עבודת רצפה. בנוסף, מטפלת גוף נפש דרך פרחי באך, רפלקסולוגיה ותנועה. 

תנועה וריקוד זו דרך חיים עבורי ושמחה על כל הזדמנות לרקוד, לפגוש, להנחות, וללוות אנשים בתוך העולם הרחב של התנועה. ההוראה היא הדרך האהובה עליי לגשת לתנועה, מרתק אותי להיות עדה לגילוי של התנועה אצל אנשים שונים.

לנה.jpg

שיעור : יחסים עם הרצפה

מה שמעניין אותי בחקירה התנועתית כרגע זה איך היחסים שלנו עם הרצפה תומכים בתנועה שלנו. ההצעה שלי היא לצלול עמוק לתוך עבודה על ועם הרצפה ומשם לצאת לחקירה תנועתית באלתור ובמגע. מזמינה להיפגש עם עצמינו דרך הרצפה ולראות מה ינבע מהמפגש הזה.

8323a130-57d2-4a97-819d-c6b40f1bfa45.jpg

סדנא:

אימפרוביזציה אקולוגית שיתופית בקבוצה

 

איך להיות יחד ובמקביל לשמור על הייחודיות שלנו? זו אחת השאלות שמובילות מחקר של עבודת קבוצה עבורי. 

הכוונה ביצירה אקולוגית של קבוצה, שהיא נוצרת מתוך התנועה שכבר קיימת. נדרשת פחות יצירתיות של כל יחיד ויותר הקשבה לחלל ומה שקורה בו. 

היצירה היא דמוקרטית, מתוך תרגול ההובלה שיכולה להשתנות בכל רגע. 

 

במפגש נתחיל ממפגש עם עצמנו, שהוא הבסיס, ומשם נמשיך למפגש אחד עם השני ועם קבוצה. 

נעבור דרך סינכרון בין מספר אנשים, הקשבה לגלים השונים בתהליך והסכמה לעבור מהשאלה:" מה אני צריך/ה כעת?" לשאלה: "מה החלל והקבוצה מבקשים?". 

 

עבודת הקבוצה מחברת עבורי בין מספר עולמות מרכזיים בשדה האימפרוביזציה: עולם התקשורת וההתפתחות, עולם הפרפורמנס והיצירה והעולם החברתי.

בעולם המשתנה שמבקש מאתנו לעבור מתודעת יחיד לחיבור בין קבוצה וקהילה, מ'אני' ל'אנחנו', התרגול של עבודת קבוצה מרגיש לי כמו כלי חשוב לתרגול משותף ולמחשבה משותפת על מהו ה"יחד" החדש

אימג' ארטתור 2.jpg

טלי זבילביץ'

 

כוריאוגרפית מ2005, רקדנית ופרפורמרית.  יוזמת ומעורבת חברתית, מורה לפלדנקרייז, אילתור וקונטקט אימפרוביזציה. בוגרת תואר ראשון בחוג לתנועה באקדמיה למחול ותואר ראשון בכלכלה, הר הצופים. תואר שני בפקולטת תאטרון אוניברסיטת תל אביב.

 

טלי זבילביץ' יוצרת מופעים, התרחשויות תלויות מקום כוריאוגרפיות בפורמטים שונים. העבודות הוצגו בפסטיבלי מחול ותיאטרון לצד הפקות תלויות מקום שנוצרו בגלריות, מוזיאונים במרחבים ציבוריים ופרטיים.  עבודתה מפגישה בין מדיומים שונים: מחול, תיאטרון, פרפורמנס ואמנות חזותית. ב2009 הקימה עם דנה הירש ליזר את אנסמבל גלויה (2009-2019) ויחד יצרו שפת תנועה תיאטרלית.

 ככוריאוגרפית ורקדנית היא  חוקרת שפה מחוברת לאינסטינקטים, לאספקט החייתי .יצירותיה עוסקות בשאלות זהות, מגדר, תקשורת אנושית, דפוסי התנהגות. חלק הכוריאוגרפיות מבוססות סקורים של אילתור כחלק מיצירת אותו מרחב לימינלי. המרחב שנוצר גם מזמין מגוון מערכות יחסים וקרבה שונים בין הצופה לפרפורמר.

 

מאמינה כי האמנות וחיי היום יום צריכים להתקרב ולכן הכרחי לייצר כמה שיותר פורמטים המחברים אומנות מקום וקהילה.  יזמה, ניהלה אומנותית והפיקה את פסטיבל ארטתור 2021, ו2022 פסטיבל אומנות שכונתי שאיגד 46 אומנים מדיירי השכונה ויצר לאורך יומיים ממגוון אמנות פרפורמטיבית וחזותית במרחב הציבורי, העסקים ובתי השכונה.

חברה בעמותת הכוריאוגרפיים,ומזה 10 שנים שותפה ומעורבת בפעילות עמותת הקונטקט אימפרוביזציה ומשמשת חברת ועד בעמותת הקונטקט.

יוזמת תוכניות הוראה: body project – סדנא אילתור ופרפורמנס, לרקדנים ויוצרים בשותפות עם טל שיבי.  

יוזמת ומנחה התכנית "עת לסולו"- חממת יצירה וליווי אומנותי ליצירת סולו.

חיבורים- פלדנקרייז לאילתור

סדנת תנועה- שיטת פלדנקרייז וחיבורה אל עולם האילתור, הקונטקט האימפרוביזציה והפרפורמנס. שדה הריקוד ושיטת הפלדנקרייז שותפים שמעצימים זה את זה. יחד מאפשרים כלים לדיוק הביטוי האינדבידואל, שיכלול הנוכחות ברגע ופיתוח מרחב ההקשבה ואהדה אחד לשני. 

לאורך כל השנים הגדרתי כרקדנית וכוריאוגראפית משולבת בהיותי מורה לפלדנקרייז. אני משתמשת בידע הפלדנקרייזי כמוביל נוכחות. דרך הסקרנות והגילויים התנועתיים האינסופיים שקורים תוך כדי הריקוד. 

תמיד מפליא לגלות איך למידה ושכלול נעשים מתוך הורדת המאמץ והגדלת הרגישות וההקשבה. למידה שמייצרת גמישות, גמישות  מחשבתית/ פיסית / תחושתית שנדרשת ביכולת לעבור במצבי טונוס שונים, בתגובות אינסטנקטיביות שקשורות לנפילות, התגלגלות, העברת כח/משען, וכל המיומנויות שנדרשות לנו כרקדני קונטקט אימפרוביציה.

הסדנא תתחיל בשיעור ATM    שזה שיעור פלדנקרייז קבוצתי. משם, נצא לתנועה חופשית שבה כל אחד יימצא את הריקוד שלו. מהנסיון שלי יציאה משיעור פלדנקרייז מביאה אנשים למקום פשוט יותר, חשוף יותר,יצירתי יותר. 

התנועה היא הדרך בה אנחנו מתחילים כתינוקות את הלמידה, למידה אורגנית, ללא תכלית או יעד נראה לעין ושהיא מודרכת על ידי סיפוק. אותה יכולת למידה ושיכלול מופלא ,יש לכולנו, התנסנו בה בעבר. אז כל מה שנותר זה לפרום דפוסים מיותרים, להשמיש את הסקרנות, להחזיר את יכולת המשחק, לנוח יותר ולהתפלא.

portrait_2.jpg

 אהרונה ישראל

רקדנית. מאלתרת וכוריאוגרפית.

עוסקת בהוראת מחול, קונטקט, אימפרוביזציה וצ׳י קונג. מטפלת בקרניו סקראל.

הוכשרה כרקדנית בישראל ובהולנד. בעלת תואר באדריכלות מהאקדמיה לאומנות בצלאל.

אהרונה מעורבת בריקוד, מופע ומחקר של קונטקט אימפרוביזציה מזה כ-20 שנה, מלמדת משנת 2005. מנחה שיעורים וסדנאות בקביעות בארץ ובחו״ל. 

משנת- 2003 פועלת ככוריאוגרפית עצמאית ומציגה את עבודותיה בארץ ובחו״ל (ישראל, הולנד, פולין, גרמניה, רוסיה, קנדה ועוד.) עבודתה מאופיינת במחקר אינטימי של הגוף, רגישות לנושאים חברתיים ועבודה בחללים לא קונבנציונליים. יצירתה משלבת שפות שונות מעולם הבמה; מחול, תיאטרון פרפורמנס וטקסט וכן אלתור בצד תנועה מובנית.

קישור לאתר שלי: https://www.aharona.dance/

 שיעור:

 שדה - הוויה - פעולה

מעניין אותי לחקור דרכים שונות לתנועה בשדה האלתורי פרפורמטיבי כנקודות מוצא ועוגנים לבחירות האישיות שלנו ולהצעות שאנו מביאים אל הקומפוזיציה הקבוצתית. 

בשיעור זה ברצוני לחקור שתיים מרכזיות: הוייה ופעולה. 

׳הוייה׳ (being) - מבוססת מנוחה, האטה והקשבה  - המקום בו אני פותחת עצמי להקשבה לעצמי ולשדה הרחב שאני נמצאת בו. הוויה קשורה באדמה הזנה ובתמיכה.

׳פעולה׳ (acting) - כיצד אני מביאה הצעה קונקרטית וברורה אל השדה שאני פועלת בו. פעולה קשורה בתנועה, בחלל, ויש בה הזמנה כלפי חבריי להצטרף אליי.

אלו שתי דרכים להתנהל בעולם, להתחיל את היום וגם לפעול בתוך מרחב אלתורי.

השיעור יתחיל בחוץ, הטבע יראה לנו דרכים שונות להקשבה והוויה, בהמשך אולי נכנס אל הסטודיו או נחליט להישאר בחוץ תלוי בנסיבות. נתחיל לבד ונסיים באלתור קבוצתי.

_S6A5959.JPG

יובל גולדשטיין

קונטקט קארמה:

את סדנת מעגל חיים פיתחתי בספונטניות בסוף 2014 כאשר חיפשתי דרך לשלב את דרכי ההוראה שעבדתי איתן ובראשן למידה תנועה וקשב לגוף הנע ועבודת קבוצה.

הסדנה התגלתה כעוצמתית במיוחד למשתתפים ומאז היא לוקחת אותי איתה למסעות למידה ולמפגשים מרגשים עם משתתפים חדשים.

העברתי את הסדנה בפסטיבלים בארץ ובעולם ואני נרגש בכל פעם להעביר ולעבור אותה מחדש.

-------------------

נצא אל הטבע לעבור חוויה אישית של למידה תוך פגישה אינטימית עם עצמנו ועם שאר הקבוצה.

בסדנה נתנסה במהלך שהוא מסע חיים אישי במרחב.

נלמד תוואי ספציפי של טיול קצר ביער ונתחיל פעם אחר פעם את המסע כשכל פעם אותו המסע מקבל משמעות חדשה עם מפגשים חדשים ודרכים חדשות לעבור אותו.

נבחר מסלול במרחב הפתוח ונתייחס לכל פעם שאנו מטיילים בו כאל מסע חיים. כאל גלגול אחד. זוהי הצעה של פגישה עם עצמנו כחוויה שלמה של החושים במרחב הפתוח בו יצורים ונשמות אחרים עוברים את המסע שלהם לידנו. הצעה לגלגול חיים המתגלה כל פעם מחדש. ננסה לגלות איך אותו המהלך בדיוק מציע אין ספור דרכים לעבור אותו ולגלות את עצמנו אחרים בכל פעם. משתנים תמיד.

במהלך הסדנה תיפתח לנו הזדמנות להיפגש עם תבניות ההתנהגות החברתיות שלנו כמו גם עם הדרך בה אנו בוחרים לחיות והמקום ממנו אנחנו בוחרים.

בסוף כל מסע ״נמות״.  ונקבל הזדמנות להתחיל שוב מחדש וללמוד משהו חדש-ישן על חיינו

טל שיבי + דפנה המדינגר

FRAMING
הכנה למופעי סייט ספסיפיק

איך אנחנו מתבוננים בעולם שסביבנו? ואיך העולם שסביבנו מתבונן בנו?


 

יש קו מסתורי, כמו חוט בלתי נראה המקשר בין הפרפורמר לצופה. אותו חוט דק ומסתורי קיים בינינו לבין הטבע העוטף אותנו. המופע התנועתי מאפשר להנכיח את ההקשרים ולהחיות את היכולת שלנו להיות בתקשרות עמוקה עם הסביבה. נצא למסע יצירה בחוץ שייאפשר לנו חוויה חדשה  של הגוף החי בתנועה. לאחר הסדנא נשתף את היצירה או ה"סקור" עם קהל. ניתן לחשוב על הסקור כקווי מתאר נזילים המייצרים מסגרת בהירה לאלתור.

(a score can be thought of as friendly guidelines for improvisation)
 

בטבע.jpeg
IMG_20220128_173901.jpg

רקדנים: ג'ודי , טל, דפנה