מורים | Teachers
מורים אורחים
Guest Teachers
מאתיו צ׳אפויס
Mathieu Chappuis
החל לתרגל קונטקט אימפרוביזציה לפני כ-12 שנים בברלין, לצד עבודתו כמטפל בשיאצו ומורה ליוגה. מאז לימד בשוויץ, צרפת וגרמניה, וכיום הוא מתגורר בפרייבורג. הוא רואה את עצמו כחוקר שוחר שלום בתחום תקשורת רקמות, תוך שימת דגש על החשיבות שבהקשבה, במגע, חיבור וטיפול בעצמי. הוא נהנה ליצור סביבות אינטראקטיביות המעודדות חקר מושגי יסוד, ומאפשרות למשתתפים להשתחרר מדפוסים מקובעים, לחדד את תשומת הלב ולשפר את חופש התנועה שלהם.
Mathieu Chappuis began practicing Contact Improvisation around 12 years ago in Berlin, alongside his work as a Shiatsu therapist and Yoga teacher. He has since taught in Switzerland, France, and Germany, and currently resides in Freiburg. He views himself as a peace-seeking researcher in the realm of tissue communication, emphasizing the importance of listening, touching, connecting, and self-care. He enjoys crafting interactive environments that encourage exploration of fundamental concepts, allowing participants to break free from established patterns, sharpen their attention, and enhance their freedom of movement.
שיעור זה הוא הזדמנות לחקור את הפיזיות של תשומת הלב. מתוך העיקרון של כיבוד מי שאנחנו, נעמיק בשאלות כגון: כיצד נוכל לרקוד תוך נטילת סיכונים בטוחים?
כיצד אנו מארגנים את עצמנו כדי לנווט בזרם המגע? כיצד נוכל להרחיב את הזמן תוך שאנו נעים במשותף במפלסים שונים בחלל? כיצד המגע יכול ליצור מרחב אינטראקטיבי חסר מאמץ, שבו אנו מתקשרים, משחקים ומפתיעים אחד את השני? כיצד נוכל להתרחק מביצוע של ׳הרמות׳, ותחת זאת ליצור במשותף, תוך שאנו ׳נרקדים׳ על ידי מגע ברור, בטוח וזורם?
This class is an opportunity to explore the physicality of attention. From principles and respecting who we are, we will delve into questions such as: How can we dance taking safe risks ? How do we organize ourselves to navigate the stream of contact ? How can we expand time while traveling together across different levels ? How can touch create an effortless space of interaction where we communicate, play, and surprise each other? How can we move away from merely performing lifts, and instead, start co-creating and being danced by clear, safe, and fluid contact?
סווטה בירד
Sveta Bird
היא רקדנית מקצועית, פרפורמרית, כוריאוגרפית, מורה למחול, מארגנת פסטיבלים וסדנאות של קונטקט אימפרוביזציה. מטפלת מוסמכת במסג׳ תאילנדי מטעם בית ספר Chiand Mai (תאילנד). עוסקת במחול למעלה מ-30 שנה. ב-19 השנים האחרונות היא חוקרת קונטקט אימפרוביזציה ביחס לתירגולים גופניים אחרים המכוונים לאיזון גוף-נפש-נשמה.
is a professional dancer, performer, choreographer, dance teacher, organizer of festivals and workshops on CI and everything around CI. Certified massage therapist of Chiand Mai school (Thailand). She is dancing more than 30 years. Last 19 years she has been living in exploring Contact Improvisation and
other body-oriented practices which align Body-Mind-Soul
of movement.
אימננטי טרנסצנדנטי בקונטקט אימפרוביזציה
מזה שנים רבות עבורי שקונטקט אימפרוביזציה אינו רק באזור של "פיזיקה". עם זאת, הריקוד שלי לא הפך פחות פיזי, טכני או דינאמי, אלא פשוט התחלתי להיכנס לריקוד דרך דלת שונה ואני רוצה להזמין אתכם להיכנס איתי בדלת הזו. זו הדלת שבה קשה לקבוע מה קורה עכשיו - הפיזיקה של הגוף או התודעה, זה המקום שבו הגבולות בין מושגים אלו מטושטשים, הגוף והנפש נעים באותה מהירות וע״כ קשה לתת לזה שם, כיון שאין ביניהם חיכוך.
תיאור זה של שיעור קונטקט אימפרוביזציה כנראה יבלבל אתכם. סביר להניח שלא תבינו ממנו הרבה וזה נפלא, זו ההתחלה, זה המקום שבו נוכל להיפגש ולהמשיך הלאה.
For many years now, contact improvisation has left the zone of “only physics” for me. At the same time, my dance has not become less physical, technical and dynamic. I just started entering dance through another door and I want to invite you to enter through this door with me.
This is the door where it is difficult to determine what is happening now - the physics of the body or the mind, this is the place where the boundaries between these concepts are blurred, and the body and mind move at the same speed and therefore it is difficult to give it a name, since there is no friction between them.
This description of a contact improvisation class will, of course, confuse you and you most likely you will not understand much. And this is wonderful, this is the beginning, this is the place where we can meet and go further.
נינה וינהרט
Nina Weihnert
מתרגלת ומורה מוסמכת של Body-Mind Centering®) BMC®). היא חלק מצוות הליבה של moveus, תוכנית ההכשרה המורשית של BMC® בגרמניה. היא גרה בברלין ומלמדת מזה שנים רבות BMC® בפסטיבלי קונטקט אימפרוביזציה, סדנאות והדרכות שונות ברחבי העולם. למדה מחול ויוגה עכשוויים, רוקדת קונטקט אימפרוביזציה מזה כ-30 שנה. לצד הוראת BMC® בתוכניות חינוך לריקוד (אקסיס סילבוס, ומרכז Tanzfabrik בברלין) היא מעבירה תוכניות הדרכת BMC® משלה בברלין ובאיטליה. מאז 2020 מציעה גם שיעורים מקוונים, אותם ניתן למצוא באתר האינטרנט שלה www.ninawehnert.com
is a certified Practitioner and Teacher of Body-Mind Centering® (BMC®). She is part of the core team of moveus, the licensed
BMC® Training Program in Germany. She lives in Berlin and teaches BMC® internationally at Contact Improvisation Festivals, in Workshops and Trainings since many years. She has studied Contemporary Dance and Yoga, is dancing Contact Improvisation since about 30 years. Next to teaching BMC® in dance education programs (axis syllabus, Tanzfabrik) she is offering her own BMC® Training Programs in Berlin and Italy. Since 2020 she is offering online classes, which can be found at her website. www.ninawehnert.com
האמבריולוגיה של העור-BMC לקונטקט אימפרוביזציה
בשיעור זה נחקור כיצד התפתח העור בגופנו, מנקודת מבט אמבריולוגית מוקדמת. שכבות שונות מגיעות ממקומות שונים בגוף ומציעות איכויות שונות של מפגש – מפגש עם עצמנו ושותפינו לריקוד. אנו מחברים את הנופים הפנימיים שלנו עם עולם התנועה של שותפינו לריקוד. שכבות העור מחוברות לרקמות העמוקות ביותר בגופנו ובו זמנית מציעות לנו את היכולת לחוש ולהגיב למה שסביבנו. דרך השכבות השונות יש לנו את היכולת לתפוס את כיוון התנועה, לא רק בתוכנו אלא גם אצל שותפינו לריקוד, כך מתאפשר פוטנציאל לעומק בריקוד קונטקט אימפרוביזציה.
Embryology of Skin BMC into CI
In this class we will explore how the skin in our body has developed from an early embryological perspective. Different layers come from different places and offer different qualities of meeting - meeting ourselves and our partners. We connect our inner landscapes with the movement world of our partners. The layers of skin connect with our deepest tissues in our body and at the same time offer the ability to sense and respond to what is around us. Through the different layers we have the
ability to perceive direction of movement, not only in us but also in our partners. We enter the potential for depth in
Contact Improvisation dances.
קסניה אופריה
Xsenia Opria
ילידת קייב, מתגוררת בוורשה, למדה בפינלנד, מחוברת לישראל.
קסניה אופריה היא רקדנית קונטקט אימפרוביזציה, מטפלת בשיטת אילן לב, מנחת תנועה, משלבת פרקטיקות סומטיות שונות בעבודתה. אוצרת ומפיקה אירועים סומטיים לאנשים עם רקע מגוון ומתנסה במבנים בהתארגנות עצמית.
הקימה בשותפות את פרויקט ׳תנועה אל יכולות של רכות׳ (׳Moving-into-Soft-Skills׳)
"קונטקט אימפרוביזציה היווה עבורי מאז ומתמיד מקור לחוויה, למידה ותרגול. לאחרונה אני מוקמת מהאופן שבו תנועה יוצרת צורות ותבניות, הארכיטקטורה הבלתי נראית של החיים".
Moving into soft skills web-site: https://movingintosoftskills.com/
Born in Kyiv, based in Warsaw, studied in Finland, connected to Israel.
Kseniia Opria is a CI dancer, Ilan Lev Method practitioner, movement facilitator, interweaving somatic practices into her work.
דינו ספרי
Dino Spery
מלמד קונטקט אימפרוביזציה בעולם למעלה מעשור.
דינו הוא מורה מוסמך לטכניקת אלכסנדר. הידע שלו על הגוף הנע וההוראה שלו מושפעים במיוחד מטכניקה זו ומטכניקות סומאטיות נוספות כטכניקת קליין, מדיטציה ו-BMC וכן משיתופי פעולה עם רבים ומעוררי השראה כדן ארמון, אווה קרצג, פרידריקה טרשר, חנה הגנשיידט, ג'נס יוהנסן, יורג האוסמן, סוזן מידנדורף ויויו ואן דר קוי.
לאתר של דינו - https://www.dinospiri.com/
Dino has been teaching Contact Improvisation for over a decade internationally. His knowledge of the moving body and his teaching are strongly influenced by the Alexander Technique (Dino is a certified teacher of the Alexander Technique), Klein Technique™, his meditation practice and BMC®, and by his intensive work and collaborations with many wonderful beings, such as Dan Armon, Eva Karczag, Friederike Tröscher, Hanna Hegenscheidt, Jens Johannsen, Joerg Hassmann, Susanne Middendorf and Yoyo van der Kooi. https://www.dinospiri.com/
שיעור זה הוא הזדמנות לחקור את הפיזיות של תשומת הלב. מתוך העיקרון של כיבוד מי שאנחנו, נעמיק בשאלות כגון: כיצד נוכל לרקוד תוך נטילת סיכונים בטוחים?
כיצד אנו מארגנים את עצמנו כדי לנווט בזרם המגע? כיצד נוכל להרחיב את הזמן תוך שאנו נעים במשותף במפלסים שונים בחלל? כיצד המגע יכול ליצור מרחב אינטראקטיבי חסר מאמץ, שבו אנו מתקשרים, משחקים ומפתיעים אחד את השני? כיצד נוכל להתרחק מביצוע של ׳הרמות׳, ותחת זאת ליצור במשותף, תוך שאנו ׳נרקדים׳ על ידי מגע ברור, בטוח וזורם?
This class is an opportunity to explore the physicality of attention. From principles and respecting who we are, we will delve into questions such as: How can we dance taking safe risks ? How do we organize ourselves to navigate the stream of contact ? How can we expand time while traveling together across different levels ? How can touch create an effortless space of interaction where we communicate, play, and surprise each other? How can we move away from merely performing lifts, and instead, start co-creating and being danced by clear, safe, and fluid contact?
רקמות מתקשרות. האם אוכל לגעת בך מבלי לגעת בך?!
במהלך שיעור זה נתנסה במגע עם הגוף הפיזי והגוף האנרגטי. שני גופים במגע פיזי ישיר עם דרגות שונות של דחיסות זה כנראה אחד האופנים המוכרים והמתורגלים ביותר בקונטקט אימפרוביזציה. נשקיע בגישה לקצה היותר עדין של הספקטרום הזה, שבו התקשורת הופכת למעודנת ומורכבת מפרטים,מבלי להאט בהכרח איטית או להוריד מהעסיסית של הריקוד. עבודת hands-on תתמוך בהתרככות שלנו - לא רק ברמה הפיזית. גופים ומוחות מרוככים מסוגלים לחוש יותר, לנוע מחוברים יותר ולאפשר יותר כניסה של מידע.
ככל שהמודעות שלנו תגבר, נחלוק אפשרויות מגע עדינות יותר כחיבור ותנועה מהגוף האנרגטי, המקרין עצמו החוצה מעבר לגבול הפיזי של העור. נתרגל להציב את המודעות שלנו סביב הגוף האנרגטי שלנו תוך כדי מגע עם בן/בת זוג.
יש פוטנציאל להרבה חופש בתנועה ביחד ללא מגע פיזי, תוך כדי תחושת חיבור פיזי ברור לבן/בת הזוג.
אני מוצא ששילוב המישורים האנרגטיים בריקוד מביא עימו תחושה של פגיעות ואינטימיות, בצד הנאה רבה ולא מעט קסם.
עבור השיעור הזה יהיה מועיל להיות בעל ניסיון קודם בקונטקט אימפרוביזציה אך מתחילים אמיצים יתקבלו
בברכה.
Communicating tissues & can I touch you without touching you?!
During this class we will experiment with being in contact with the physical body and the energetic body.
Two bodies in direct physical touch with various degrees of density - that’s probably one of the most familiar and most practiced modes in contact improvisation. We will invest into accessing the more subtle end of this spectrum, where communication becomes fine and detailed, without having to be necessarily slow or less juicy. Some hands-on work will support our softening - not only on a physical level. Softened bodies and minds are able to sense more, move more connected and are more permeable.
As our awareness heightens, we will include even more subtle possibilities of contact - for example sharing connection and movement from the energetic body, which radiates out beyond the physical border of our skin. We will practice to place our awareness around our energetic body while being in contact with a partner.
There can be a lot of freedom in moving together without physical touch while still sensing a very clear physical connection to my partner. I find that including energetic planes can bring a sense of vulnerability and intimacy, a lot of pleasure, and quite some magic to the dance.
It is probably helpful to have some previous experience in CI for this class. Brave beginners are very welcome though.
נאיילי ספלה
Nayeli Špela
נאיילי ספלה היא רקדנית ומנחה בינלאומית. בעבודתה היא משלבת תנועה וטכניקות סומאטיות עם הידע המקצועי שלה בפסיכולוגיה ופסיכותרפיה. קונטקט אימפרוביזציה עבורה הוא מגרש משחקים המאפשר חווית שמחה ומפגש עם חוכמת החיים.
is a dancer and international facilitator. In her work she combines movement and somatics with her professional knowledge of psychology and psychotherapy. CI offers her a playground for experiencing joy and meeting lifes wisdom.
הווה של נוכחות
תרגול של קונטקט אימפרוביזציה מציע למידה עמוקה של כמה מיומנויות חשובות, הנפוצות ונחשבות בסיסיות בעולם החי; תפיסה קשובה, הקשבה עם יותר מהאוזניים, חישת הסביבה, תגובה לשינויים, תפיסה עם כל הגוף/האורגניזם שלנו, מעקב אחר האינסטינקטים, אמון בכוח המשיכה ומעקב אחר הזרימה המתרחשת בהווה. הפנמה גופנית של המיומנויות הללו ותרגולן, מציעה לנו הזדמנות להעמיק לא רק את הריקוד שלנו, כי אם גם את הדרך בה אנו נעים בתוך הריקוד ובחיים.
בעבודה עדינה זו, אנו מרחיבים את התפיסה והחושים שלנו על מנת להביא אופנים נוספים לשדה התנועה שלנו. הנוכחות כשלעצמה משתנה ללא הרף. נעה אל תוך ההווה. כך גם הריקוד שלנו.
להפגש בעומק הגוף, עמוק ברקמות, במרחבי הפאשיה ובשדה של הגוף שלנו ושל הפרטנר, אלו המרחבים בהם
נחקור את הריקודים שלנו ואת החיים בתוכם.
Present of presence
"Practice of Contact improvisation offers a profound learning of some important skills that in animal world are so common and basic: attentive perception, listening with more than ears, sensing the surroundings, responding to changes, perceiving with whole organism, following our instincts, trusting the gravity, following the flow of what IS NOW. Embodying these skills and practicing them, offers us a chance to deepen not just our dance, but also the way we move. Inside the dance and into-through life. In this subtle work, we enlarge our perception and senses in order to bring more expended modalities to our field of movement. Presence is in itself everchanging. It continues in the now. So does our dance. So to meet inside this body, deep in the tissues, in the spaciousness of fascia and in the field of each other, is where we will explore our dances and the life inside of them."
מורים חברי העמותה
Teachers from the association
דניאל רם
Daniel Ram
אני דניאל, גבר שגילה שמותר לו לרקוד. בעל תואר ראשון במחול וחיבה גדולה לגלידה. שואב השראה מתרבות יפן והר הכרמל. רקדתי בפסטיבל ישראל, ביבשות נוספות ומול אחיינים שלי. מפיק הפודקאסט 'גוף ידע' -, מייסד MoveMen - סדנאות תנועה לגברים, חוקר ומלמד בשדה הקונטקט אימפרוביזציה.
ובפורמלי:
התגוררתי, תרגלתי ולימדתי יוגה תרפיה כשנתיים במרכז יוגה ואשרם ותיק בצפון הודו. בוגר התוכנית הדו-שנתית בסדנה להכשרת רקדני קונטקט אימפרוביזציה, אלתור ופרפורמנס Bewegungs Art, פרייבורג, גרמניה. בעל תואר ראשון במחול מהאקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים.
בעשור האחרון, לומד ומתרגל ׳זן בודהיזם׳ במסירות.
מנהל בית מלאכה תעשייתי לאטימה מכנית שסבי הקים לפני 64 שנה בקרית ביאליק.
I am Daniel, a man who discovered he is allowed to dance. I hold a bachelor's degree in dance and have a great desire for ice cream. I'm mainly made out of olive oil. I draw inspiration from Japanese culture and Mount Carmel. I have danced at the Israel Festival, on other continents, and in front of my nieces and nephews. I produce the podcast 'Body Knowledge' and founded ‘MoveMen’ - movement workshops for men, researching and teaching in the field of contact improvisation.
Formally:
I lived, practiced, and taught yoga therapy for two years at an established yoga center and ashram in northern India.
I graduated from the two-year program at Bewegungs Art, Freiburg, Germany, for training contact improvisation dancers, improvisation, and performance. I hold a bachelor's degree in dance from the Jerusalem Academy of Music and Dance.
For the past decade, I have been devotedly studying and practicing Zen Buddhism.
I manage an industrial workshop for mechanical sealing that my grandfather founded 64 years ago in Kiryat Bialik.
שיעור זה הוא הזדמנות לחקור את הפיזיות של תשומת הלב. מתוך העיקרון של כיבוד מי שאנחנו, נעמיק בשאלות כגון: כיצד נוכל לרקוד תוך נטילת סיכונים בטוחים?
כיצד אנו מארגנים את עצמנו כדי לנווט בזרם המגע? כיצד נוכל להרחיב את הזמן תוך שאנו נעים במשותף במפלסים שונים בחלל? כיצד המגע יכול ליצור מרחב אינטראקטיבי חסר מאמץ, שבו אנו מתקשרים, משחקים ומפתיעים אחד את השני? כיצד נוכל להתרחק מביצוע של ׳הרמות׳, ותחת זאת ליצור במשותף, תוך שאנו ׳נרקדים׳ על ידי מגע ברור, בטוח וזורם?
This class is an opportunity to explore the physicality of attention. From principles and respecting who we are, we will delve into questions such as: How can we dance taking safe risks ? How do we organize ourselves to navigate the stream of contact ? How can we expand time while traveling together across different levels ? How can touch create an effortless space of interaction where we communicate, play, and surprise each other? How can we move away from merely performing lifts, and instead, start co-creating and being danced by clear, safe, and fluid contact?
מצבי צבירה - בין מצבי צבירה ושחרור לכדישכלול התנועה והנוכחות.
בין מצבי צבירה ושחרור של אנרגיה ותנועה, נתאמן באיסוף ושליחת העוצמה הרכה והעצימה של מה שאנו באים עימו במגע. נלמד כיצד זה פועל במסגרת גופנו בשרוולי התנועה, ובריקוד המשותף עם הפרטנר\ים והמסתורין הגדול. נעזר בתרגולים פשוטים בדגש סומטי וביו-מכני מעולם היוגה-תרפיה, אומנויות הלחימה וטכניקת ריליס.
States of Matter -
From States of accumulation and Release to Enhancing Movement and Presence
Between states of accumulation and the release of energy and movement, we will practice harnessing and transmitting the soft yet powerful intensity of our interactions. We will explore how this dynamic functions within our bodies, through the pathways of movement, and in the shared dance with partners within the greater mystery. Utilizing simple exercises with a focus on somatics and biomechanics, we will draw from the disciplines of yoga therapy, martial arts, and release technique.
דפנה המנדינגר
מאז ומתמיד אהבתי והתרגשתי מאוד מגופים ותנועה ומהיחסים בין מה שאנו חשים, מה שאנו עושים ואיך שאנו מרגישים. אני מלמדת, מפיקה, מופיעה ומנחה מתוך השפות של הקונטקט אימפרוביזציה, הריליס, אילתור לבמה, BMC, קרניוסקרל, אקרובטיקה ועוד, ומשתמשת בכל המשאבים והניסיון שלי להכיר ככל האפשר בחוויה האנושית, דרך מגע ותנועה. מנהלת ומנחה תכניות מחול שנתיות למבוגרים, מלווה תהליכי יצירה, מטפלת במגע בקרניוסקרל וסטודנטית לתואר שני בחדשנות אומנותית. אני מתעניינת במנעד שבין הצורה לחוסר הצורה, בין המובנה, הבהיר, המתוכנן והמדויק, לבין המפורק, האינסופי, הלא ידוע... בשיעורים שלי אני נותנת כלים להרחבת האפשרויות התנועתיות והבחירה בתוך האילתור, ודרכים לגעת ולהקשיב, דרך הגוף, האחד לשנייה, ולמרחב שאנו נפגשים בתוכו.
תאור שיעור-
איך אני קוראת דרך המגע את הכיוונים אליהם אנחנו יכולים להתגלגל, לעוף וליפול יחד?
מה עוזר לחושים שלי להיות ערים למידע המגיע מבחוץ, ולהגיב בזמן אמת למפגש, בלי לדעת לאן אנחנו הולכים? כיצד אני מאפשרת לגוף שלי להיות גם רך וזמין לתנועה מבחוץ, וגם פעיל ודינאמי להניע אותי במרחב?
בסדנה נתחמם דרך הרבה מפגש עם הרצפה – זחילות, גלגולים, היפוכים, בנייה של בסיסים לתמיכה בגוף, השענות, תנועה ומומנטום, ונחזק את תפיסת המשקל של הגוף. כל זה בכדי להגיע ערים למפגש בגוף עם פרטנרים אחרים.
How do I read through touch the directions in which we can roll, fly and fall together?
What helps my senses to be alert to information coming from the outside, and to respond in real time to the changing encounters, without knowing where we are going? How do I allow my body to be both soft, and available for input from the outside, as well as active and dynamic to move me in space?
In the workshop we will warm up through a lot of contact with the floor - crawling, rolling, inversions, building bases to support the body, supports from inside and outside, movement and momentum, and we will strengthen the perception of the body's weight. All this in order to arrive ready and open for meeting other partners in a shared movement.
עידו צדר
Edo Ceder
מורה למחול וכוריאוגרף עם תשוקה עמוקה לתנועה סומטית ואימפרוביזציה. מאז 2012 אני מלמד קונטקט אימפרוביזציה, כמו גם ואימפרוביזציה ואמנות המופע בסטודיו נעים בתל אביב, ובפסטיבלים בארץ ובעולם. המסע שלי במחול התחיל ב-1999, יחד עם לימודי פסיכולוגיה ושיטת גרינברג, כמו גם ההכשרה שלי באומנויות לחימה (ג’וג’יטסו). היה לי הכבוד להופיע וללמד ברחבי העולם, כולל בניו יורק, גרמניה וסין. עבודתי זכתה להכרה, כמו סקירה בניו יורק טיימס ופרסים בתחרויות כוריאוגרפיה. כחבר בעמותת הקונטקט אימפרוביזציה הישראלית ועמותת הכוריאוגרפים, אני מחויב עמוקות לחקר החיבורים בין תנועה, טכנולוגיה ורווחה דרך הסטארט-אפ שלי, Anicca. כיום אני מסיים את התואר השני שלי במחול (M.Dance).
A dedicated dance teacher and choreographer with a deep passion for somatic movement and improvisation. Since 2012, I have been teaching Contact Improvisation and Improvisation and Performance at Naim Studio in Tel Aviv. My journey in dance began in 1999, influenced by my background in psychology (BA) and the Grinberg Method, as well as my martial arts training (2nd-degree black belt in Jujitsu). I have had the privilege to perform and teach internationally, including in New York, Germany, and China. My work has earned recognition, such as a review in the New York Times and awards at choreography competitions. As a member of the Israel Contact Improvisation Association and the Choreographers Association, I am deeply committed to exploring the intersections of movement, technology, and well-being through my startup, Anicca. Currently, I am completing my M.Dance degree, with my final piece receiving appreciation from my mentors.
טונוס שרירים, טון גוף, טון במחול
טונוס שריר מתייחס להתכווצות מתמשכת ופסיבית חלקית של השרירים, או להתנגדות של השריר למתיחה פסיבית במצב מנוחה. טונוס השריר מושפע ממגוון גורמים, כולל מטען גנטי, מזג, דפוסי התנהגות, ומצבים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים. המצב הרגשי שלנו משפיע באופן משמעותי על טונוס השרירים הבסיסי הזה. לדוגמה, כאשר אנו רגועים, טונוס השרירים הכללי שלנו נוטה להיות נמוך יותר, מה שמבטא מצב של מנוחה ונינוחות. לעומת זאת, כאשר אנו חרדים, השרירים שלנו מתוחים יותר, מה שמגביר את הטונוס כהכנה לפעולה פוטנציאלית—תגובה אבולוציונית לסכנה נתפסת. בקונטקט אימפרוביזציה (CI), ההבדלים בטונוס השרירים בין בני זוג הופכים להיות בולטים עוד יותר. ייתכן שנמצא את עצמנו במצב הגנתי—חשים לא במקום, מודאגים מיכולותינו עם שותף מסוים, או מונעים על ידי שאפתנות יתר להצטיין בתנועה מסוימת. לחילופין, ייתכן שנהיה מצברוח משחקי קל טונוס, או מצברוח סומטי קשוב ואיטי. כל אחד מהמצבים הללו משתקף בטונוס השרירים הכללי שלנו, מה שמשפיע על איכות התנועה והביטוי שלנו. במהלך השיעור נחקור את טונוס השרירים הבסיסי שלנו ונרחיב את הטווח כדי לשפר את מיומנויות הריקוד שלנו. נחקור דרכים לשנות את טונוס השרירים באמצעות מיקוד מנטלי וסוגי תרגול ריקוד שונים. ההשראה לשיעור הזה מגיעה ממחקריו של כריס אייקן על פיזיולוגיה של טונוס שרירים ומהתרגיל של ז’אק לקוק על “7 רמות של מתח”. על ידי הבנה ושינוי של טונוס השרירים שלנו, נוכל להשיג שליטה רבה יותר על התנועות שלנו ולהעמיק את הפוטנציאל הביטויי שלנו במחול.
Muscle Tone, Body Tone, Dance Tone
Muscle tone refers to the continuous and passive partial contraction of muscles, or the muscle’s resistance to passive stretch during the resting state. It is influenced by various factors, including genetic makeup, temperament, behavioral patterns, and both physiological and psychological states. Our mood significantly impacts this baseline tone. For instance, when we’re relaxed, our general muscle tone tends to be lower, reflecting a state of rest and ease. Conversely, when we’re anxious, our muscles naturally tense up, increasing tone to prepare the body for potential action—an evolutionary response to perceived danger. In Contact Improvisation (CI), these variations in muscle tone between partners become even more pronounced. We might find ourselves on the defensive—feeling out of place, worried about our skills with a particular partner, or driven by ambition to excel in a specific movement. Alternatively, we might adopt a playful or deeply somatic approach, moving slowly and with heightened awareness. Each of these states is mirrored in our general muscle tone, shaping the quality and expression of our movements. In this class, we will explore our default muscle tone and expand our range to enhance our dance skills. We will experiment with altering muscle tone through mental focus and various dance scores. This exploration is inspired by Chris Aiken’s research into the physiology of muscle tones and Jacques Lecoq’s “7 Levels of Tension” exercise. By understanding and manipulating our muscle tone, we can gain greater control over our movements and deepen our expressive potential in dance.
מיכל שטרנבך
Michal Sternbach
לפני 15 שנה נחשפתי לעולם הקונטקט אימפרוביזציה, ומאז הוא חלק מרכזי בחיי. עקרונות הקשב לעצמי ולאחר, והחיבור המודע לגוף, מלווים אותי כמורה וכמטפלת במגע ותנועה. למדתי בתוכנית התלת-שנתית של דניה אלרז והמשכתי ללמוד ממורים נוספים בארץ ובעולם.
העמקתי גם בתנועה ההתפתחותית של ברטנייף, שמסייעת לי להבין את הקשרים הפנימיים בגוף והשפעתם על שינוי תבניות תנועה ורגש. במהלך לימודי תואר ראשון באקדמיה למחול, רכשתי כלים מעשירים נוספים שמלווים אותי בהוראה ובריקוד.
השלמתי תואר שני בטיפול בתנועה. בנוסף, אני מטפלת בשיטת אילן לב ובתהליך הכשרה לטיפול בטראומה בגישת Somatic Experience.
אני מאמינה ביצירת מרחב בו מושגים כמו 'הרפיה,' 'גבולות' ו'נוכחות' מקבלים משמעות חיה דרך הגוף.
Fifteen years ago, I was introduced to Contact Improvisation, a central practice in my life. The principles of listening to oneself and others, and mindful connection to the body, guide me as both a teacher and a movement therapist. I trained in Dania Elraz’s three-year program and continued learning from other teachers in Israel and abroad.
I also delved into Bartenieff’s Developmental Movement, which helps me understand internal body connections and their impact on shifting movement and emotional patterns. During my bachelor’s degree in dance, I acquired additional tools from these fields.
I completed a master’s degree in Dance Therapy, specializing in Authentic Movement, and am also trained in the Ilan Lev Method. I am currently training in trauma therapy through Somatic Experience.
I believe in creating a space where concepts like relaxation, boundaries, and presence come to life through the body.
למצוא את השקט בחוסר היציבות
במהלך הסדנה נתמקד ביציבות בתוך החוסר יציבות, ונחקור את השקט והעוגנים שבמקומות הלא יציבים. דרך התמקדות במושג "Small Dance" של סטיב פקסטון, נבחן מהי יציבות מיטיבה. נתבונן בחלקים היציבים והמייצבים של הגוף ובחלקים שמאפשרים תנועה. נבדוק כיצד שהייה משותפת במקומות לכאורה לא יציבים מאפשרת חופש תנועה ושחרור מדפוסי תנועה מוכרים.
בעבודתי כמטפלת בתנועה אני משתמשת במשך שנים באביזר שנקרא 'שמיכה שיתופית', העשוי מבד אלסטי גדול. בשנים האחרונות אני משלבת את העבודה עם הבד גם בסטודיו, והאפשרויות שמתגלות עם האביזר הן מרתקות. במהלך הסדנה נתנסה בעבודה עם הבד בטריו ובקבוצות, ונחקור כיצד הריקוד המשותף משתנה כאשר הוא נע עם הזכרון הגופני שהבד מותיר על כל גוף.
“Finding the stillnes in the unstability”
In the workshop, we will focus on stability within instability, exploring the calm and anchors in unstable places. By zooming in on the concept of "Small Dance" by Steve Paxton, we will examine what beneficial stability is. We will observe the stable and stabilizing parts of the body and the parts that allow movement. We will explore how shared presence in seemingly unstable places allows freedom of movement and liberation from familiar movement patterns.
In my work as a movement therapist, I have been using for years an accessory called a 'collaborative blanket' made of large elastic fabric. In recent years, I have been incorporating the work with the fabric in the studio as well, and the possibilities it reveals are fascinating. We will experiment with the fabric in trio and group work and see what happens to the shared dance as it moves with the bodily memory that the fabric leaves
סמדר ריצ׳קה
Smadar Richke
החל לתרגל קונטקט אימפרוביזציה לפני כ-12 שנים בברלין, לצד עבודתו כמטפל בשיאצו ומורה ליוגה. מאז לימד בשוויץ, צרפת וגרמניה, וכיום הוא מתגורר בפרייבורג. הוא רואה את עצמו כחוקר שוחר שלום בתחום תקשורת רקמות, תוך שימת דגש על החשיבות שבהקשבה, במגע, חיבור וטיפול בעצמי. הוא נהנה ליצור סביבות אינטראקטיביות המעודדות חקר מושגי יסוד, ומאפשרות למשתתפים להשתחרר מדפוסים מקובעים, לחדד את תשומת הלב ולשפר את חופש התנועה שלהם.
Mathieu Chappuis began practicing Contact Improvisation around 12 years ago in Berlin, alongside his work as a Shiatsu therapist and Yoga teacher. He has since taught in Switzerland, France, and Germany, and currently resides in Freiburg. He views himself as a peace-seeking researcher in the realm of tissue communication, emphasizing the importance of listening, touching, connecting, and self-care. He enjoys crafting interactive environments that encourage exploration of fundamental concepts, allowing participants to break free from established patterns, sharpen their attention, and enhance their freedom of movement.
שיעור זה הוא הזדמנות לחקור את הפיזיות של תשומת הלב. מתוך העיקרון של כיבוד מי שאנחנו, נעמיק בשאלות כגון: כיצד נוכל לרקוד תוך נטילת סיכונים בטוחים?
כיצד אנו מארגנים את עצמנו כדי לנווט בזרם המגע? כיצד נוכל להרחיב את הזמן תוך שאנו נעים במשותף במפלסים שונים בחלל? כיצד המגע יכול ליצור מרחב אינטראקטיבי חסר מאמץ, שבו אנו מתקשרים, משחקים ומפתיעים אחד את השני? כיצד נוכל להתרחק מביצוע של ׳הרמות׳, ותחת זאת ליצור במשותף, תוך שאנו ׳נרקדים׳ על ידי מגע ברור, בטוח וזורם?
This class is an opportunity to explore the physicality of attention. From principles and respecting who we are, we will delve into questions such as: How can we dance taking safe risks ? How do we organize ourselves to navigate the stream of contact ? How can we expand time while traveling together across different levels ? How can touch create an effortless space of interaction where we communicate, play, and surprise each other? How can we move away from merely performing lifts, and instead, start co-creating and being danced by clear, safe, and fluid contact?
הדר גבע
Hadar Geva
מורה, רקדנית ויוצרת.
בהכשרתי אני בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותואר נוסף במחול ופדגוגיה של המחול.
המון שנים שמרכז העניין שלי הוא קונטקט אימפרוביזציה. מתרגלת נלהבת כבר מעל עשור ומלמדת ב6 שנים האחרונות וחברה בצוות המנהל של עמותת הקונטקט הישראלית.
כיום עיקר העיסוק שלי הוא הוראת מחול מגילאי 2-60. בבתי ספר ומסגרות שונות. מלמדת קונטקידס כ8 שנים ומלווה את איתי בהכשרות המורים ברחבי העולם. אני שואבת השראה ותמיכה מתרגולים שונים כמו: אקסיס סילבוס, יוגה, גאגא, עבודת רצפה ומחול עכשווי.
Teacher, dancer and choreograph
For many years the center of my interest is contact improvisation. An enthusiastic practitioner for over a decade and has been teaching for the past 6 years and is a member of the management team of the Israeli contact association.
Today, my main occupation is teaching dance from the ages of 2-60. in different schools and settings. In my training I have a bachelor's degree in behavioral sciences and an additional degree in dance and dance pedagogy.
I draw inspiration and support from various practices such as:
Axis Syllabus, yoga, gaga, floor work and contemporary dance.
לשחרר
משקל, המסה שלי שמושפעת מכוח המשיכה שנופלת אל מרכז הארץ.והכדור מסתובב ומסתובב על צירו במהירות מטורפת. איפה הציר שלי? אנחנו אוספים, מחזיקים שולטים. בשיעור נשמוט אל האדמה, נשחק עם מה שיש, נפנה מקום. ניפול אולי נעוף? הכל תלוי בכמה נצליח לשחרר.
letting go
Weight, my mass that is affected by the force of gravity that falls to the center of the earth. And the earth that spins and spins on its axis in incredible velocity. Where is my axis? and what is my relation to all that? We collect, hold and control. In class we will fall to the ground, play with what is there, and make room for us. Will we fall or fly? It all depends on how much we will agree to release.